Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 6 gevonden artikelen
 
 
  STATUTORY INTERPRETATION: THE CASE FOR A CORE SUBJECT
 
 
Titel: STATUTORY INTERPRETATION: THE CASE FOR A CORE SUBJECT
Auteur: Jones, Oliver
Verschenen in: Journal of commonwealth law and legal education
Paginering: Jaargang 5 (2007) nr. 2 pagina's 85-96
Jaar: 2007-10
Inhoud: This article is based on a paper given by the author at the 2007 Commonwealth Legal Education Association Conference in Nairobi. Its focus is the way in which universities teach statutory interpretation. Although statutes are now the pre-eminent source of law throughout the Commonwealth, it appears that their interpretation forms, at most, half of a core subject early on in an undergraduate law degree. This must change. Students should, of course, receive a brief introduction to statutory interpretation at the outset of their studies. However, they should also take a core subject late in their degrees to ensure that, as lawyers, they will be able to master any statute they encounter.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland