Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 104 van 110 gevonden artikelen
 
 
  The simulation of real world car to pedestrian accidents using a pedestrian humanoid finite element model
 
 
Titel: The simulation of real world car to pedestrian accidents using a pedestrian humanoid finite element model
Auteur: Howard, Mark
Watson, James
Hardy, Roger
Verschenen in: International journal of crashworthiness
Paginering: Jaargang 3 (1998) nr. 4 pagina's 347-358
Jaar: 1998
Inhoud: Computer models of pedestrian humanoids and detailed vehicle models have been developed to simulate real world pedestrian accidents. The purpose of this modelling is to enable the Ford Forschungszentrum Aachen (FFA) to design, develop and evaluate pedestrian safety technologies under more realistic conditions than the proposed European legislation in order to improve pedestrian safety. LS-DYNA3D has been used to provide an extensive range of modelling possibilities. This paper introduces the humanoid modelling concept created by the FFA, developed by Cranfield Impact Centre (CIC) and being used by the FFA to simulate real world pedestrian accidents. During the initial programme stages the available literature has been used to define the joint, limb and the material characteristics of these models. Whole humanoid verification and validation will be an integral part of the development process.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 104 van 110 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland