Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 83 van 117 gevonden artikelen
 
 
  Optimal design of train structures for crashworthiness using a multiload approach
 
 
Titel: Optimal design of train structures for crashworthiness using a multiload approach
Auteur: Dias, J. P.
Pereira, M. S.
Verschenen in: International journal of crashworthiness
Paginering: Jaargang 7 (2002) nr. 3 pagina's 331-344
Jaar: 2002
Inhoud: This paper presents a design methodology as applied to crashworthiness design of train structures. A rigid-flexible multibody dynamics formulation is presented and the concept of plastic hinge is used to describe the large plastic deformations of the structure. A multiload simulation is made in which it is desired to reduce the acceleration levels for an impact velocity of 30 km/h. As one of the design constraints, the structure must not deform at a low speed collision of 5 km/h in order to avoid plastic deformations due to service loads. The sizes of the beam sections are considered as design variables. In order to improve the efficiency of the design procedure, analytic sensitivities obtained by the direct differentiation method are used.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 83 van 117 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland