Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Building an E-Business Strategy
 
 
Titel: Building an E-Business Strategy
Auteur: Hackbarth, Gary
Kettinger, William J.
Verschenen in: Information systems management
Paginering: Jaargang 17 (2000) nr. 3 pagina's 1-16
Jaar: 2000-06-01
Inhoud: E-business is heralding what is being called “the new economy.” To help managers negotiate this new business landscape, this article proposes a strategic breakout methodology for transforming organizations into E-businesses. This four-stage methodology makes use of SWOT (strengths, weaknesses, opportunities, threats) analysis, and each of the four stages has its own activities, tasks, and outputs. By giving executives a tool that is familiar (SWOT) and yet targeted to this fast-changing environment, companies can quickly react to changes in their own environments.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland