Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 11 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Using video to enhance the learning in a first attempt at 'Watch, Wait and Wonder'
 
 
Titel: Using video to enhance the learning in a first attempt at 'Watch, Wait and Wonder'
Auteur: Tucker, Joanna
Verschenen in: Infant observation
Paginering: Jaargang 9 (2006) nr. 2 pagina's 125-138
Jaar: 2006-08-01
Inhoud: This paper will show how discussing video clips with a mother as part of the 'Watch, Wait and Wonder' technique (N. J. Cohen, E. Muir, M. Lojkasek, R. Muir, C. J. Parker, M. Barwick, M. Brown (1999) WWW: Testing the effectiveness of a new approach to mother infant psychotherapy. Infant Mental Health Journal, 20, 429-451) proved central to bringing about change in the mother's representations of herself and her infant, and led to a significant reduction in her infant's aggressive behaviour, and incipient insecure ambivalent attachment to its mother. Reference will be made particularly to the improved reflective capacity (P. Fonagy, H. Steele, G. Moran, M. Steele and A. Higgitt, (1991) The capacity for understanding mental states: the reflective self in parent and child and its significance for security of attachment. Infant Mental Health Journal, 13, 200-217.) in the mother which resulted from the application of the Watch Wait and Wonder technique.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 11 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring