Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 8 gevonden artikelen
 
 
  The gender dimension in children's learning of prosocial competence in early educational settings
 
 
Titel: The gender dimension in children's learning of prosocial competence in early educational settings
Auteur: Hagglund, Solveig
Verschenen in: European early childhood education research journal
Paginering: Jaargang 1 (1993) nr. 2 pagina's 67-80
Jaar: 1993
Inhoud: Daycare centres and primary school classrooms were compared in respect to conditions for prosocial development and learning, particularly focusing on setting characteristics with bearing on gender differentiation. The results indicate that due to different social functions, and thereby different content and structures in activity patterns, conditions for developing prosocial competence and potentials for gender differentiation differ in the two settings. Setting specific relations between value systems of gender at different ecological levels are suggested as being of particular importance in identifying mechanisms of gender differentiation. Also discussed are implications for early childhood education.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland