Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Becoming critical mathematics educators through action research
 
 
Titel: Becoming critical mathematics educators through action research
Auteur: Dias, Ana Lucia Braz
Verschenen in: Educational action research
Paginering: Jaargang 7 (1999) nr. 1 pagina's 15-34
Jaar: 1999-03
Inhoud: This study investigated mathematics teaching in a non-formal adult literacy program that proposes to use Paulo Freire's 'liberation' pedagogy. Using the methodology of critical action research, the study involved practitioners in the literacy program in self-reflection about their practice in mathematics education and about how Freire's pedagogy can be applied to the teaching of mathematics. Using cyclic alternations of reflection and action as a strategy for the improvement of both practice and theoretical understanding, participants in the study negotiated and implemented alternative practices for the program's teacher preparation course. This was done both as a tentative contribution to the improvement of the course and as an opportunity for further reflection on the mathematics education practice.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 10 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland