Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Action research in developing African education systems: is the glass half full or half empty?
 
 
Titel: Action research in developing African education systems: is the glass half full or half empty?
Auteur: Stuart, Janet
Kunje, Demis
Verschenen in: Educational action research
Paginering: Jaargang 6 (1998) nr. 3 pagina's 377-393
Jaar: 1998-09
Inhoud: Action research is being introduced to Africa, where it has to adapt to very different professional contexts and to resource-constrained schools. The study reports how heads, qualified and untrained teachers in six Malawi schools responded to an action research intervention over a 6-month period. It concludes that most teachers found the process useful, but that much support is needed from the facilitators, particularly where basic resources, professional background training and a critical approach are lacking.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 11 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring