Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Putting teacher professional judgement to work
 
 
Titel: Putting teacher professional judgement to work
Auteur: Groundwater-Smith, Susan
Verschenen in: Educational action research
Paginering: Jaargang 6 (1998) nr. 1 pagina's 21-37
Jaar: 1998-03
Inhoud: The article focuses upon the process of facilitating practitioner research under the auspices of the Australian National Schools Network (NSN). It gives an account of the ways in which clusters of schools enquire together to investigate teachers' work organisation and its impact upon student learning. The article argues that such facilitated practitioner research acts to affirm teacher professional judgement, and can be strategic in developing and informing policy both within and beyond the schools which are involved. The article concludes that the learning arising from the research process is reciprocal in that it leads to enhanced insights for school- based practitioners and those working in the academic sector.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring