Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Contextualizing critical action research: lessons from urban educators
 
 
Titel: Contextualizing critical action research: lessons from urban educators
Auteur: Esposito, Jennifer
Evans-Winters, Venus
Verschenen in: Educational action research
Paginering: Jaargang 15 (2007) nr. 2 pagina's 221-237
Jaar: 2007-06
Inhoud: In this paper, we argue that teacher-researchers, especially those in politically contested school communities, should be encouraged to conduct critical action research that is contextually bound. Such a research methodology includes tenets of critical action research, postmodern and feminist theory, and attention to how oppression manifests in educational institutions. Utilizing reflections from our students of action research as well as our own reflective journals, we address three questions: How can action research be more applicable in urban contexts? How can action research be used in processes of urban education reform? How can educational researchers (both university and K-12) continue to advocate for an action research that is critical, emancipatory and empowering for all stakeholders?
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland