Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 23 van 161 gevonden artikelen
 
 
  A Philosopher in the Classroom
 
 
Titel: A Philosopher in the Classroom
Auteur: Bridges, David
Verschenen in: Educational action research
Paginering: Jaargang 11 (2003) nr. 2 pagina's 181-196
Jaar: 2003-06
Inhoud: This article picks up on John Elliott's interrelated interests in curriculum and philosophy of education and argues for the centrality of philosophy and indeed, philosophising, in action research. It offers a distinction between (i) philosophy of action research, which refers to the ideas rooted in epistemology, ethics and social philosophy which might underlie the idea and practice of action research, and (ii) philosophy in action research, which refers to the ways in which action researchers need to engage more self-consciously with philosophical questions. The two main parts of the article explore these two dimensions of the relationship more fully and, in the second part, with particular reference to Elliott's own writing.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 23 van 161 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland