Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 157 van 161 gevonden artikelen
 
 
  Working with the different selves of teachers: beyond comfortable collaboration[1]
 
 
Titel: Working with the different selves of teachers: beyond comfortable collaboration[1]
Auteur: Day, Christopher
Verschenen in: Educational action research
Paginering: Jaargang 6 (1998) nr. 2 pagina's 255-275
Jaar: 1998-06
Inhoud: This article reports on work with one teacher which illustrates the importance for those in universities who seek to serve teachers' development interests of: (i) recognising that action research is about assisting teachers in revisiting existing personal solutions and confronting them; (ii) being aware of the different (and sometimes conflicting) personal, ideological and educative selves that, together, constitute the teacher's world; and (iii) being prepared to move beyond the comfortable collaboration which often characterises accounts of higher education - school partnerships, recognising that change involves non-rational, as well as cognitive processes.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 157 van 161 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland