Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 130 van 161 gevonden artikelen
 
 
  The commingling of teacher researcher identities: a mediated approach to teaching action research
 
 
Titel: The commingling of teacher researcher identities: a mediated approach to teaching action research
Auteur: Marsh, Monica Miller
Vagliardo, Margot
Verschenen in: Educational action research
Paginering: Jaargang 10 (2002) nr. 2 pagina's 275-289
Jaar: 2002-06
Inhoud: This article chronicles and discusses a two-semester graduate level action research course in which the co-authors were instructors. Evidence of prospective teachers' appropriation of a 'teacher researcher' identity prompted a closer look at the dynamics of the course experience. Using a theoretical foundation based on the work of Vygotsky, Wertsch, Kozulin and Bakhtin, the notions of experiential learning, shared pedagogical mediation, collaborative problem posing and problem solving, and a resultant commingling of teacher and researcher identities are explored
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 130 van 161 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland