Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 116 van 161 gevonden artikelen
 
 
  Student empowerment in an english language enrichment programme: an action research project in Hong Kong
 
 
Titel: Student empowerment in an english language enrichment programme: an action research project in Hong Kong
Auteur: Mok, Angela
Verschenen in: Educational action research
Paginering: Jaargang 5 (1997) nr. 2 pagina's 305-320
Jaar: 1997-06
Inhoud: This paper describes how students are empowered in an action research project. The author argues that, given the opportunity, students are willing and have the ability to exercise their power to control their learning. In addition, the author contends that the more power students have in deciding what and how to learn, the harder they will work, the stronger their learning motivation will be, and the more they will gain in their learning. The experience gained in this project pointed to three important components of student empowerment efforts, i.e. empowerment through involvement, empowerment through partnership and empowerment through action research.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 116 van 161 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland