Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 106 van 161 gevonden artikelen
 
 
  Professional development for beginning teachers through practical inquiry
 
 
Titel: Professional development for beginning teachers through practical inquiry
Auteur: Rosaen, Cheryl
Schram, Pamela
Verschenen in: Educational action research
Paginering: Jaargang 5 (1997) nr. 2 pagina's 255-281
Jaar: 1997-06
Inhoud: Two teacher educators engaged in a practical inquiry into their attempts to support the inquiry process for beginning teachers by asking: (a) How can novices be supported in using practical inquiry to inform their practice?, (b) What might practical inquiry look like during the first year of teaching?, and (c) What does (or doesn't) practical inquiry help novices learn from teaching? Two novices' practical inquiry experiences are described. The article concludes with a discussion of the content and process of practical inquiry and its potential as a form of professional development.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 106 van 161 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland