Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 13 van 15 gevonden artikelen
 
 
  Silvio Berlusconi and the myth of the creative entrepreneur
 
 
Titel: Silvio Berlusconi and the myth of the creative entrepreneur
Auteur: Poli, Emanuela
Verschenen in: Modern Italy
Paginering: Jaargang 3 (1998) nr. 2 pagina's 271-279
Jaar: 1998-11
Inhoud: Berlusconi became a high-profile entrepreneur in the course of the 1980s, founding his empire on construction, television and department stores. His transformation of AC Milan into a powerful force in football and popular culture set the scene for his entry into politics in 1994. Berlusconi presented himself as an outsider and a possible saviour of the nation in crisis. With his appealing image and constant repetition of his personal success story, he conveyed to the electorate a reassuring message of future prosperity. However, he lacked the visionary energy of the true charismatic leader. Instead he was a corporate politician who filled the personality vacuum left by the removal of the old elite.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 13 van 15 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland