Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Curriculum choice, flexibility and differentiation 14-19: the way forward or flawed prospectus?
 
 
Titel: Curriculum choice, flexibility and differentiation 14-19: the way forward or flawed prospectus?
Auteur: Higham, Jeremy
Yeomans, David
Verschenen in: London review of education
Paginering: Jaargang 5 (2007) nr. 3 pagina's 281-297
Jaar: 2007-11
Inhoud: This article explores the policy and practice of choice, flexibility and differentiation within the 14-19 curriculum in England. After first locating these issues within contemporary curriculum policy it adopts a historical analysis tracing perspectives and practice since 1945. This narrative exposes complex oscillation in policy and practice in relation to curricular choice and differentiation, especially for 14-16 year olds. The paper ends by raising parallels between current and past policy and practice and suggests the need to engage in a more fundamental and informed curriculum dialogue in relation to choice, flexibility and differentiation.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland