Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Commercial breaks: an overview of corporate opportunities for commercializing education in US and English schools
 
 
Titel: Commercial breaks: an overview of corporate opportunities for commercializing education in US and English schools
Auteur: Wilkinson, Gary
Verschenen in: London review of education
Paginering: Jaargang 4 (2006) nr. 3 pagina's 253-269
Jaar: 2006-11-01
Inhoud: This article outlines how the commercialization of structures and management in education risks accelerating the intensification of corporate marketing in schools. It is argued that marketing promotes materialistic values which are harmful to children and US and UK examples are offered to demonstrate how companies seek to use schools as brand-building sites. The article argues that these activities pose a threat to children and to the integrity and purposes of education.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland