Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 29 van 40 gevonden artikelen
 
 
  School evaluation at Japanese schools: policy intentions and practical appropriation
 
 
Titel: School evaluation at Japanese schools: policy intentions and practical appropriation
Auteur: Katsuno, Masaaki
Takei, Tetsuro
Verschenen in: London review of education
Paginering: Jaargang 6 (2008) nr. 2 pagina's 171-181
Jaar: 2008-07
Inhoud: In the present paper the authors will describe the development of school evaluation policies in the context of recent Japanese education reform. In doing so, the applicability of Neave's 'Evaluative State' thesis shall be examined. And then they will move on to the discussion as to how the policies will work in schools. Drawing on the findings of their empirical research into student involvement in the school evaluation process, the authors will deal with the 'politics of appropriation'. The process could be of a liberating nature at the present time, as opposed to the managerial intentions of policy.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 29 van 40 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland