Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 16 van 40 gevonden artikelen
 
 
  Explaining Differences in Key Stage 2 Pupil Attainments: a multilevel analysis
 
 
Titel: Explaining Differences in Key Stage 2 Pupil Attainments: a multilevel analysis
Auteur: Marchant, Paul
Hall, Kathy
Verschenen in: London review of education
Paginering: Jaargang 1 (2003) nr. 2 pagina's 142-151
Jaar: 2003-07
Inhoud: This paper examines the effects of key characteristics on achievement at the end of Key Stage 2 with reference to the results of all KS2 pupils in one LEA in the north of England. It offers new evidence of the relative impact of various pupil characteristics on performance by using generalised regression methods, which take account of the structure of the data. The paper explores simultaneously the impact on achievement of school attended and school cluster (based on groups of feeder schools) and four pupil factors; namely, gender, age, social disadvantage (defined in terms of entitlement to free school meals) and having English as an additional language. It discusses the findings with respect to other recent studies in the field.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 16 van 40 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland