Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 40 gevonden artikelen
 
 
  Being an academic: authorship, authenticity and authority
 
 
Titel: Being an academic: authorship, authenticity and authority
Auteur: Ruth, Damian
Verschenen in: London review of education
Paginering: Jaargang 6 (2008) nr. 2 pagina's 99-109
Jaar: 2008-07
Inhoud: The author's experience of three common academic activities - the production of a portfolio, the preparation of a CV and the submission of a research assessment report - are related respectively to authorship, authenticity and authority. A comparison is made of how the 'being of' an academic is expressed in these three textual enactments of academic life. The author analyses how his experience illustrates 'the terrors of performativity' (Ball 2003) and he concludes that this illuminates how personal violation parallels our barbarous treatment of the environment and many of the peoples in it; as our education becomes more systematised, more managed, more 'effective' in economic terms, it offers less and less of a barrier to social barbarity.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 40 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland