Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Price bundling in public recreation
 
 
Titel: Price bundling in public recreation
Auteur: Bojanic, David C.
Calantone, Roger J.
Verschenen in: Leisure sciences
Paginering: Jaargang 12 (1990) nr. 1 pagina's 67-78
Jaar: 1990
Inhoud: This article examines the use of price bundling as a marketing technique for recreation services. The use of conjoint analysis allows the researcher to determine consumers' part-worth utilities for various service attributes. This information can then be used to design a service bundle or package and determine the price to be charged. This approach to service design is applied to an actual case involving the visitor accommodations at a state department of parks. Consumers are segmented in order to enhance the analysis and provide management with more useful information. The limitations of the study and methodology are discussed along with strategic implications for park managers. Finally, suggestions are provided for future research in this area.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland