Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Context and Utterance in the Study of Children's Media Learning
 
 
Titel: Context and Utterance in the Study of Children's Media Learning
Auteur: Eke, Richard
Verschenen in: Learning, media and technology
Paginering: Jaargang 21 (1995) nr. 2 pagina's 101-111
Jaar: 1995
Inhoud: This paper identifies an increasing recognition of the role of “context” in explanations of children's televisual learning. A convergence of such concerns with those articulated in broader discussions of learning, especially in educational settings involving “scaffolding”, is presented. Discussion of selected transcripts suggests that children learn a range of media concepts through talk and activity, and that scaffolding this activity relies on particular pedagogic strategies. Some further directions for such research are indicated.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland