Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Teaching Television in the Classroom: results of a preliminary study
 
 
Titel: Teaching Television in the Classroom: results of a preliminary study
Auteur: Kelley, P.
Gunter, B.
Kelley, Christine
Verschenen in: Learning, media and technology
Paginering: Jaargang 11 (1985) nr. 1 pagina's 57-63
Jaar: 1985
Inhoud: Against a background of concern at the effects of heavy TV viewing on young people, a number of studies have indicated the value of television studies courses. However, little systematic research has been carried out in Britain on the best ways to teach with or about television. This paper describes a course for 14-15 year-old children, aimed at explaining TV production techniques and approaches, and to evaluate critically TV news broadcasts and drama. The course involved analysis of specific broadcasts and the planning, preparation and production of video programmes by the pupils themselves. Detailed course evaluation, by careful pre- and post-testing of experimental and control groups, has demonstrated clear improvements of the children's understanding of television.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland