Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Social Justice and the Study and Practice of Leadership in Education: A Feminist History
 
 
Titel: Social Justice and the Study and Practice of Leadership in Education: A Feminist History
Auteur: Blackmore, Jill
Verschenen in: Journal of educational administration and history
Paginering: Jaargang 38 (2006) nr. 2 pagina's 185-200
Jaar: 2006-08-01
Inhoud: This historical sociology deconstructs the interrelationship between the theory and practice of the troublesome notions of leadership, social justice and feminism. First, it tracks marginalised groups' relationship to the field of educational administration and their claims upon the state. Mainstream approaches have been informed by theories, practices and politics that do not focus on the core educational work of teaching and learning, therefore sidelining social justice issues. Second, it maps feminist and critical theorists' alternative conceptualisations, for example, of democratic leadership, which dissolve artificial binaries between formal and informal leadership. Finally, it considers what this means for re-theorising leadership for social justice.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland