Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 6 gevonden artikelen
 
 
  SELF-REFLECTION IN ADOLESCENCE
 
 
Titel: SELF-REFLECTION IN ADOLESCENCE
Auteur: Adams-Webber, Jack
Verschenen in: Journal of constructivist psychology
Paginering: Jaargang 12 (1999) nr. 3 pagina's 203-213
Jaar: 1999-06-01
Inhoud: The hypothesis that self and others will be assigned to the same poles of bipolar constructs with a relative frequency of 0.625, and three related predictions derived from a formal model of self-reflection, were tested with 237 adolescents (125 girls, 112 boys), ages 12 to 18 years. They individually completed repertory grids in which they evaluated themselves and 11 acquaintances with bipolar constructs (e.g., generous-stingy). The mean relative frequency of similar-to-self evaluations was 0.633, which is consistent with earlier findings with adults. There were no significant age or gender differences in terms of either similar-to-self evaluations or three related grid indices, which also closely approximated their hypothesized values.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland