Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Student evaluations of instructor immediacy and sexually harassing behaviors: An experimental investigation
 
 
Titel: Student evaluations of instructor immediacy and sexually harassing behaviors: An experimental investigation
Auteur: Mongeau, Paul A.
Blalock, Jennifer
Verschenen in: Journal of applied communications research
Paginering: Jaargang 22 (1994) nr. 3 pagina's 256-272
Jaar: 1994-08
Inhoud: Instructor immediacy and some instances of academic sexual harassment involve similar behaviors, yet have quite different consequences. This report describes two studies that investigate how college students evaluate descriptions of instructor immediacy behaviors and descriptions of sexually harassing behaviors. Data from both studies indicate that, first, harassment descriptions are considered much less appropriate than immediacy descriptions. Second, females tend to make more extreme judgments than do males. Finally, the number of harassment descriptions influences ratings of the behaviors themselves and of the instructor who enacts them. The data suggest that the interpretation of potentially harassing behaviors in some cases is a dynamic, interactive, relational process. The data also suggest that the behavior with the greatest potential for misinterpretation is teacher-student touch.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland