Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Competition, agency and productivity
 
 
Titel: Competition, agency and productivity
Auteur: Rogers, Mark
Verschenen in: International journal of the economics of business
Paginering: Jaargang 11 (2004) nr. 3 pagina's 349-367
Jaar: 2004-11
Inhoud: This article tests a set of hypotheses relating to agency and Schumpeterian views on how competition affects performance. A survey data set of Australian workplaces is used, with the change in labour productivity as the dependent variable. The results show strong support for the idea that intense competition raises productivity growth in managerial workplaces, but not in non-managerial workplaces (i.e. where the principal owner also works). Testing the agency theories in more detail, we find no evidence that the number of competitors, the price elasticity of demand or a proxy for bankruptcy (pre-tax losses) are the mechanisms behind the process. For non-managerial workplaces the results indicate support for the idea that greater demand uncertainty reduces productivity growth. In contrast, for managerial workplaces, greater demand uncertainty tends to raise productivity growth.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 6 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland