Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 12 gevonden artikelen
 
 
  From ethnography to life history: tracing transitions of school students
 
 
Titel: From ethnography to life history: tracing transitions of school students
Auteur: Gordon, Tuula
Lahelma, Elina
Verschenen in: International journal of social research methodology
Paginering: Jaargang 6 (2003) nr. 3 pagina's 245-254
Jaar: 2003-07
Inhoud: In this paper we explore the implications of conducting a longitudinal transitions study based on ethnographic research in secondary schools. The main issue we address is how the ethnographic starting point materialized into a longitudinal exploration of young people's transitions to adulthood. We discuss the process of the research and how the ethnographic study contextualizes the life history research, focusing on 'remembering' and 'imagining'. In our conclusions we address representations, in particular ethics and politics of writing. The article draws from a project Tracing Transitions--Follow-up Study of Post-16 Students in which we trace young people's transitions into further and higher education and the labour market.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland