Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Scientific literacy through informal science teaching
 
 
Titel: Scientific literacy through informal science teaching
Auteur: Maarschalk, Jan
Verschenen in: International journal of science education
Paginering: Jaargang 8 (1986) nr. 4 pagina's 353-360
Jaar: 1986-10
Inhoud: Two stages in research on scientific literacy are identified: a composite saturation stage in which definitions covered all aspects of science education; and a stage where researchers focused on small manageable portions of scientific literacy. Envisaged scientific literacy research in which the focus is on cognitive preference for science and informal science teaching is described. Underlying cognitive preference is a value preference for science. Three interdependent but clearly distinguishable forms of science teaching - formal, non-formal and informal-are described. Informal science teaching is identified as condition for and outcome of scientific literacy.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland