Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Cows moo softly: acquiring and retrieving a formal operations schema
 
 
Titel: Cows moo softly: acquiring and retrieving a formal operations schema
Auteur: Ross, John A.
Verschenen in: International journal of science education
Paginering: Jaargang 8 (1986) nr. 4 pagina's 389-397
Jaar: 1986-10
Inhoud: In the last decade science educators have made a number of attempts to teach formal operations. Among the most interesting of these attempts are approaches in which explicit rules for formal tasks are given to students. The results have been inconsistent. This study attempts to develop a rule-based instructional strategy for teaching the controlling variables schema. The strategy focuses on elaboration, in contrast with previous methods which have focused on organization. The strategy was implemented in 5th grade classrooms. An evaluation employing open-ended assessment instruments and a quasi-experimental design found a substantial advantage for the treatment group. The results are discussed in terms of contemporary theories of memory.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland