Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Pupils' and mass-media ideas about radioactivity
 
 
Titel: Pupils' and mass-media ideas about radioactivity
Auteur: Lijnse, P. L.
Eijkelhof, H. M. C.
Klaassen, C. W. J. M.
Scholte, R. L. J.
Verschenen in: International journal of science education
Paginering: Jaargang 12 (1990) nr. 1 pagina's 67-78
Jaar: 1990-01
Inhoud: The Chernobyl accident has been used as an opportunity to study pupils' ideas about radioactivity, in relation to the information presented in the mass-media. Our study produced a detailed picture of pupils' ideas about the accident, the spreading of radioactive materials that resulted from it, the danger arising from the materials and about what to expect from possible safety measures. The correspondence between pupils' ideas and mass-media information appears to be striking. It is argued that information derived from the mass-media is particularly important as a starting point for science education topics that relate to the life-world domain.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland