Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Teaching and learning about photosynthesis. Part 1: An assessment in terms of students' prior knowledge
 
 
Titel: Teaching and learning about photosynthesis. Part 1: An assessment in terms of students' prior knowledge
Auteur: Barker, Miles
Carr, Malcolm
Verschenen in: International journal of science education
Paginering: Jaargang 11 (1989) nr. 1 pagina's 49-56
Jaar: 1989-01
Inhoud: Three strategies for teaching and learning about photosynthesis are described and criticized on the grounds that none of them promotes understanding of photosynthesis as a carbohydrate-producing process in a way which can be related to students' prior knowledge. The 'guided discovery' strategy, which currently predominates in classrooms, involves experimental procedures which frequently distract students from the crucial aspect, i.e., starch production, but leaves their prior understandings largely undisturbed. An 'element analysis' strategy and a 'meaning of plant food' strategy are also assessed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland