Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 12 gevonden artikelen
 
 
  A model for the professional development of student teachers of science
 
 
Titel: A model for the professional development of student teachers of science
Auteur: Hacker, R. G.
Verschenen in: International journal of science education
Paginering: Jaargang 10 (1988) nr. 2 pagina's 203-210
Jaar: 1988-04
Inhoud: A study of the intellectual behaviours of 66 student teachers of science is described. The behaviours of the students were compared with those of experienced teachers. Changes in student teachers' behaviours as teaching practice progressed were examined, and a three-tier hierarchical model for the professional development of student teachers of science was proposed. It is suggested that the degree of integration of teaching practice with theoretical studies may be a more important factor than length of teaching practice in influencing students' rates of professional growth.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 12 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland