Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 11 gevonden artikelen
 
 
  A longitudinal study of dynamics concepts
 
 
Titel: A longitudinal study of dynamics concepts
Auteur: Bliss, Joan
Morrison, Ian
Ogborn, Jon
Verschenen in: International journal of science education
Paginering: Jaargang 10 (1988) nr. 1 pagina's 99-110
Jaar: 1988-01
Inhoud: The development of dynamics concepts is studied longitudinally with two groups, one between ages 12-14 and the other from 14-16. Data collected includes performances on APS tasks (for which there is also national data) and performance on Piagetian tasks, with interviews on tasks for selected pupils. Classroom science curriculum data was also obtained. The study can thus discuss the interaction of cognitive development and classroom experience in the development of concepts. This particular paper focuses on the APS tasks.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland