Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
 
  The innovative capacity of secondary schools: a qualitative study
 
 
Titel: The innovative capacity of secondary schools: a qualitative study
Auteur: Berg, Rudolf Van Den
Sleegers, Peter
Verschenen in: International journal of qualitative studies in education
Paginering: Jaargang 9 (1996) nr. 2 pagina's 201-223
Jaar: 1996-04
Inhoud: This paper presents the results of a preliminary investigation into the innovative capacities of secondary schools. The content of the innovation in this case was the implementation of a core curriculum for Dutch secondary education. The goal of this preliminary investigation was to refine the conceptualization of the innovative capacity of schools. A review of the literature was performed and interviews (N = 46) were conducted based on the results of this review. The nine schools involved in the research were recruited from a “high innovation group” and a “low innovation group.” The results of the interviews proved to be largely comparable to the expectations derived from a tentative conceptual framework.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland