Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 76 van 191 gevonden artikelen
 
 
  Identifying ideas about science conveyed to elementary school children
 
 
Titel: Identifying ideas about science conveyed to elementary school children
Auteur: Wolfe, Lila F.
Verschenen in: International journal of qualitative studies in education
Paginering: Jaargang 3 (1990) nr. 1 pagina's 15-29
Jaar: 1990-01
Inhoud: This study identifies ideas about science to which elementary school students are exposed and the manner in which teachers convey those ideas. This is accomplished by developing a scheme -based on the work of Hanson - for observing and analyzing classroom interactions, both dialogue and activities, as they occur during science lessons. A set of observation clues, which comprise a nine-category analytical scheme, disclose three views about science - sensationalist, formalist, and rational - that are presented through the activities of observation, experiment, and explanation.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 76 van 191 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland