Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 42 van 191 gevonden artikelen
 
 
  Critical race theory: a white graduate student's struggle with this growing area of scholarship
 
 
Titel: Critical race theory: a white graduate student's struggle with this growing area of scholarship
Auteur: Nebeker, Kristin Crosland
Verschenen in: International journal of qualitative studies in education
Paginering: Jaargang 11 (1998) nr. 1 pagina's 25-41
Jaar: 1998-01-01
Inhoud: This paper considers the potential for critical race theory (CRT) to enhance educational studies and to improve schooling opportunities for students of color. The author argues that CRT and qualitative educational research, jointly used, would provide a powerful critique of current ''colorblind'' educational policies which unfairly privilege whites. The author asserts that CRT could be beneficially used to inform whites about injusticesagainst students of color and to inspire new policies that would support the needs of diverse students. The author concludes that CRT could significantly aid efforts to make education more equitable.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 42 van 191 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland