Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 184 van 191 gevonden artikelen
 
 
  Understanding and overstanding: feminist-poststructural life histories of physical education teachers
 
 
Titel: Understanding and overstanding: feminist-poststructural life histories of physical education teachers
Auteur: Sykes, Heather
Verschenen in: International journal of qualitative studies in education
Paginering: Jaargang 14 (2001) nr. 1 pagina's 13-31
Jaar: 2001-01-01
Inhoud: This article discusses theoretical tensions within a feminist-poststructural life history study that used a hybrid methodology for data analysis, including speech act theory, deconstruction, psychoanalysis and social postmodernism. In particular, the article explores the paradox of using "spoken accounts" to investigate "homophobic silences" about lesbian sexuality in the life histories of six lesbian and heterosexual physical education teachers. This paradox was, in part, resolved by drawing on Jonathon Culler's (1992) distinction between understanding, which asks questions the text insists upon, and overstanding, which asks questions the text did not pose. Excerpts from the life history interviews about coming out, marriage, lesbians in sport and teacher-student crushes illustrate how speech act theory and social postmodernism led to understanding while deconstruction and psychoanalytic theory contributed to overstanding.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 184 van 191 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland