Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 156 van 191 gevonden artikelen
 
 
  Take my paradigm … please! The legacy of Kuhn's construct in educational research
 
 
Titel: Take my paradigm … please! The legacy of Kuhn's construct in educational research
Auteur: Donmoyer, Robert
Verschenen in: International journal of qualitative studies in education
Paginering: Jaargang 19 (2006) nr. 1 pagina's 11-34
Jaar: 2006-01
Inhoud: Thomas Kuhn developed the construct of research paradigms to make sense of the history of conceptual change in the physical sciences. The construct has since been appropriated by a number of academic fields and by non-academics as well. This paper traces the use of the construct in the educational research field. The bulk of the paper is organized around two questions: (a) Was it ever appropriate to characterize the educational research field's acceptance of qualitative methods as equivalent to one of Kuhn's paradigm revolutions? (b) Is paradigm talk appropriate today?
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 156 van 191 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland