Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 120 van 191 gevonden artikelen
 
 
  Persuasive writings, vigilant readings, and reconstructed characters: the paradox of trust in educational storysharing
 
 
Titel: Persuasive writings, vigilant readings, and reconstructed characters: the paradox of trust in educational storysharing
Auteur: Barone, Thomas
Verschenen in: International journal of qualitative studies in education
Paginering: Jaargang 8 (1995) nr. 1 pagina's 63-74
Jaar: 1995-01
Inhoud: This paper addresses the issue of trust/mistrust in relation to the discourses of educational storytelling. Poststructuralists have highlighted the power relationships embedded within these kinds of discourse. Their recommended attitude is one of suspicion. But the author insists that, like discursive forms of critical science, story genres can sometimes achieve critical significance. That is, stories addressing educational phenomena can promote emancipatory moments within readers and thereby earn their trust. Examples of such moments in the life of the author-as-reader are provided. The author suggests that the integrity of such trustworthy stories be honored by publication in education journals.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 120 van 191 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland