Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Informal learning in a formal context: problematizing the concept of social capital in a contemporary Swedish context
 
 
Titel: Informal learning in a formal context: problematizing the concept of social capital in a contemporary Swedish context
Auteur: Bostrom, Ann-Kristin
Verschenen in: International journal of lifelong education
Paginering: Jaargang 21 (2002) nr. 6 pagina's 510-524
Jaar: 2002-11-01
Inhoud: Definitions of social capital, advanced by Coleman and Fukuyama, and definitions of lifelong learning and intergenerational learning are discussed and compared, and a synthetic model is presented. This model relies heavily on the practical implementation of strategies for augmenting social capital, such as those applied within the granddad project, an intergenerational learning initiative conducted in schools in the Stockholm County area. It is concluded that intergenerational learning in this theoretical framework provides a foundation for lifelong learning practice in a social capital perspective, even though the definition of social capital used is broad and bears strong resemblance to the Japanese concept of kokoru , advanced by Okamoto (1992).
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland