Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Superintendents' responses to the achievement gap: an ethical critique
 
 
Titel: Superintendents' responses to the achievement gap: an ethical critique
Auteur: Sherman, Whitney H.
Grogan, Margaret
Verschenen in: International journal of leadership in education
Paginering: Jaargang 6 (2003) nr. 3 pagina's 223-237
Jaar: 2003-01
Inhoud: The authors have used an ethical perspective to critique superintendents' responses to the achievement gap as measured on standardized tests in Virginia (USA). The Standards of Learning (SOL) Tests have been administered for the past five years in grades three, five, eight and in 12 different high school courses. Findings from an empirical study reported elsewhere [Grogan, M. and Sherman, W. (2003) Superintendents in Virginia dealing with issues surrounding the black-white test-score gap. In D. Duke, M. Grogan, P. Tucker and W. Heinecke (eds) Educational Leadership in an Age of Accountability (Albany, NY: SUNY Press)] have been interpreted using Starratt's (1994) multidimensional framework. Brief comments about the achievement gap and the current discourse on the superintendency introduce the paper. The study is then summarized and the findings discussed in the light of the theoretical lens.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland