Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Teachers as authors: the National Writing Project's approach to professional development
 
 
Titel: Teachers as authors: the National Writing Project's approach to professional development
Auteur: Wood, Diane R.
Lieberman, Ann
Verschenen in: International journal of leadership in education
Paginering: Jaargang 3 (2000) nr. 3 pagina's 255-273
Jaar: 2000-07-01
Inhoud: The National Writing Project (NWP), one of the oldest and arguably most successful teaching networks in the United States, weaves a powerful relational and intellectually rich context for the ongoing learning of practising teachers. This article, based on a two-year study of two NWP sites, explores how the NWP uses principles of good writing instruction to frame and foster teachers' professional development. It is contended that by encouraging teachers to discover themselves as authors, the NWP spurs the development of voice, ownership, and agency in professional lives.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland