Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Technical, political and cultural barriers to science education reform
 
 
Titel: Technical, political and cultural barriers to science education reform
Auteur: Johnson, Carla C.
Verschenen in: International journal of leadership in education
Paginering: Jaargang 10 (2007) nr. 2 pagina's 171-190
Jaar: 2007-04
Inhoud: Administrative support is essential for reform efforts to take place at the building and district level. This study explored barriers teachers encountered while implementing science education reform and the impact those barriers had on change in instructional practices and reform. Findings in this study reveal that support from administration is not ideal, nor is it sufficient to support teacher efforts. Effective science instruction, defined by the National Science Education Standards, has been demonstrated to have a positive impact on student achievement. Administrators must support teachers engaging in reform efforts to enable teachers to overcome barriers and implement effective practice.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland