Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Toward a balanced perspective on the educational uses of computers: advantages, myths, and the responsibilities of educators
 
 
Titel: Toward a balanced perspective on the educational uses of computers: advantages, myths, and the responsibilities of educators
Auteur: Bowers, C. A.
Verschenen in: International journal of leadership in education
Paginering: Jaargang 1 (1998) nr. 1 pagina's 75-83
Jaar: 1998-01
Inhoud: Understanding the implications of the cultural non-neutrality of computers for teacher decision making requires that the technology be framed in terms of the economic globalization process and the growing ecological crisis. The paper examines the ways in which computers represent the digital phase of the Industrial Revolution, contribute to the further centralization of corporate and political power, and displace local knowledge with data. By framing the discussion of computers in terms of these world-wide trends we can avoid the simplistic thinking that surrounds the usual discussions about educating for the Information Age.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland