Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Getting along with classmates in regular schools: a review of the effects of integration on the development of social relationships
 
 
Titel: Getting along with classmates in regular schools: a review of the effects of integration on the development of social relationships
Auteur: Nakken, Han
Pijl, Sip Jan
Verschenen in: International journal of inclusive education
Paginering: Jaargang 6 (2002) nr. 1 pagina's 47-61
Jaar: 2002-01-01
Inhoud: The objective of this review is to find out what knowledge is available regarding the effects of integrating pupils the sensory, motor and/or mental disabilities is regular schools. This review is restricted to the effects of integration on the development of social contacts with classmates without disabilities. Analysis of 14 studies revealed contradictory conclusions: no effects were reported in some studies, while in others researchers found that special needs pupils in regular schools acquired more social contacts and friendships, and that regular and special schools differed in this respect. Only a few studies revealed negative effects of integration.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland