Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Tracing the metaphors of ADHD: a preliminary analysis with implications for inclusive education
 
 
Titel: Tracing the metaphors of ADHD: a preliminary analysis with implications for inclusive education
Auteur: Danforth, Scot
Kim, Taehyung
Verschenen in: International journal of inclusive education
Paginering: Jaargang 12 (2008) nr. 1 pagina's 49-64
Jaar: 2008-01
Inhoud: The rising incidence of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) diagnoses and consequent medication prescriptions has stirred great controversy in the USA. The very meaning and social utility of the disorder are hotly contested in the public sphere and in the schools. Since 1997, changes in federal law have led to increased involvement of students with ADHD diagnoses in American special education. This paper undertakes a preliminary metaphor analysis of ADHD in the writings of leading expert Russell A. Barkley. Two dominant metaphors are identified: the brain as a cybernetic control system; and people with ADHD as prisoners. Implications of these metaphors for inclusive education are examined.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland