Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 11 gevonden artikelen
 
 
  One step forward, two steps back: immanent critique of the practice of zero tolerance in inclusive schools
 
 
Titel: One step forward, two steps back: immanent critique of the practice of zero tolerance in inclusive schools
Auteur: James, Sarah
Freeze, Rick
Verschenen in: International journal of inclusive education
Paginering: Jaargang 10 (2006) nr. 6 pagina's 581-594
Jaar: 2006-01
Inhoud: In this paper, the contradiction of practising zero tolerance in inclusive schools is discussed using the critical method of Skrtic's immanent critique. The authors contend that the policy of inclusive schools for all is contradicted and undermined by the practice of zero tolerance policies, especially suspensions, expulsions and segregation. Thus, inclusion and zero tolerance are not complementary, but rather mutually exclusive, both in terms of rhetoric and of implementation. Possible inclusive solutions to challenging behaviours, involving prevention, reinforcement, restitution and the direct teaching of appropriate behaviours, are suggested and discussed in terms of consolidating inclusive schooling with appropriate disciplinary practice.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland