Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 13 gevonden artikelen
 
 
  Representing numbers: prime and irrational
 
 
Titel: Representing numbers: prime and irrational
Auteur: Zazkis, Rina
Verschenen in: International journal of mathematical education in science and technology
Paginering: Jaargang 36 (2005) nr. 2-3 pagina's 207-217
Jaar: 2005-03-15
Inhoud: This article draws an analogy between prime and irrational numbers with respect to how these numbers are defined and how they are perceived by learners. Excerpts are presented from two research studies: a study on understanding prime numbers by pre-service elementary school teachers and a study on understanding irrational numbers by pre-service secondary school teachers. Considering the results of these studies, the author calls for further attention in teaching to transparent features in representation of numbers and suggests several strategies on how this may be achieved.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 13 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland